Lage verzendkosten
Voor 14u00 besteld, morgen in huis
Uitstekende klantenservice
Steeds de voordeligste prijs
14 dagen bedenktijd

FAQ

Vind hier de antwoorden op je vragen! Vond je het antwoord op je vraag hier toch niet? Neem dan contact op met onze klantenservice op hallo@loods3.be.

Over LOODS 3

Heeft LOODS 3 ook een fysieke winkel?

Ja! LOODS 3 heeft 6 fysieke winkels. Je winkelt tegen scherpe prijzen in: Evergem, Lievegem, Kruibeke, Munkzwalm, Zwevegem en Lochristi.

Kan ik mijn bestelling ophalen bij LOODS 3?

Neen, dit is voorlopig nog niet mogelijk.

Bestellen

Hoe plaats ik mijn bestelling?

Volg volgende stappen voor het correct afronden van je bestelling:
1. Leg het gewenste product in je winkelmandje: Wanneer je een product ziet en wilt overgaan tot een aankoop klik je hiervoor op de knop ‘Winkelmandje’. Dit is de rode knop die je onder elk product ziet staan.
2. Winkelmandje controleren: Indien je de gewenste producten in je winkelmandje hebt zitten, klik je rechts bovenaan (voor pc) op de gele knop. Shop je met je smartphone, klik dan op het winkelmandje (zwart) bovenaan. Check het aantal producten en klik dan op de rode knop ‘Naar de kassa’.
3. Vul je persoonlijke gegevens in: Je kan bij LOODS 3 ervoor kiezen om een bestelling als gast (‘Ik ben een nieuwe klant’) af te ronden of als klant (‘Ik ben al klant’). Indien je al klant bent, log dan in en vul de gevraagde gegevens in. Reken je af als gast? Vul dan de gegevens onder ‘Ik ben een nieuwe klant’ in. Vul extra gegevens in indien het afleveradres afwijkt van het factuuradres.
4. Bestelling afronden: Bekijk bij deze stap goed je persoonlijke gegevens. Let hierbij ook op het aflever- en factuuradres. Kies voor je betaalmethode. Let op: achteraf betalen is bij ons niet mogelijk. Vul indien nodig extra informatie toe en accepteer de algemene voorwaarden. Klik daarna op de rode knop: ‘order betalen’. Van zodra je op deze knop klikt, wordt je bestelling bevestigd.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Ja. Als je een account aanmaakt, kan je je factuur- en verzendadres aanpassen bij instellingen. Pas je verzendadres aan om je bestelling op dit adres te laten leveren. Heb je je bestelling al geplaatst? Neem dan contact op met onze klantendienst. Indien je pakket nog niet werd verzonden, kunnen we het adres nog wijzigen.

Heb ik een account nodig om een product te bestellen?

Neen. Je kan een bestelling plaatsen zonder dat je hiervoor een account moet aanmaken.

Wat als een item niet meer op voorraad is?

Onze voorraad wordt steeds aangevuld, maar dit kan eventjes duren. Van zodra je gewenste artikel terug op voorraad is, kan je uiteraard terug een bestelling plaatsen. Let op! Niet al onze artikelen komen terug op voorraad. …

Hoe bestel ik als bedrijf?

LOODS 3 verwerkt geen zakelijke bestellingen. Wil je toch met een bedrijfsnaam bestellen, dan raden we jou aan om een account aan te maken.

Ik wil een grote bestelling plaatsen. Hoe?

Super, dat horen we graag! Neem gerust contact met ons op en geef jouw gewenste hoeveelheden door. Vervolgens kijken we wat we voor jou kunnen betekenen. Hoe groter de afname, hoe exclusiever het aanbod.
Let op!
  • Achteraf betalen is niet mogelijk.
  • Het kan zijn dat een grote bestelling een langere levertijd heeft dan normaal.

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Bij het afrekenen kies je tussen verschillende betalingsmogelijkheden. Je kan betalen met: iDeal, Bancontact, PayPal en Creditcard.

Kan ik achteraf betalen?

Neen. Je kan enkel betalen via iDeal, Bancontact, Paypal en Creditcard.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn terugbetaling ontvang, nadat ik iets heb geretourneerd?

Van zodra we je retour hier ontvangen, gaat het bij ons in verwerking. Indien het goedgekeurd is op basis van onze retourvoorwaarden storten we je het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Dat kan enkel werkdagen duren.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Wanneer je een kortingscode hebt, kan je deze code invoeren in het kortingscodeveld dat zich bevindt in je winkelmandje.

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen factuur ontvangen bij mijn bestelling, hoe kom ik aan een factuur van mijn aankoop?

Bij afrekening van je gekochte item ontvang je een factuur in je e-mailbox. Is dit niet het geval, wacht dan even en check ook je spamfolder. Heb je na een aantal minuten nog geen factuur ontvangen? Neem contact op met onze klantendienst.

Levering

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij proberen steeds je pakket de volgende dag te bezorgen. De levering kan in sommige gevallen langer duren:
  • Indien je na 18u op vrijdag bestelde, zal je pakketje dinsdag toekomen.
  • Gaf je als verzendadres een adres op dat niet in België of Nederland ligt? Dan kan het pakket later toekomen.
  • Als je een extra grote bestelling plaatste.
  • Als je na 16u bestelde op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag ontvang je het pakket niet de volgende dag. Maar de dag erna.

Ik was niet thuis toen mijn pakket werd bezorgd. Wat nu?

Was je niet thuis op het moment van levering? Kijk dan even bij je buren of het pakket daar werd afgeleverd. Indien je buren het pakket niet hebben dan bracht de bezorger het pakket naar een PostNL afhaalpunt. De bezorger steekt steeds een briefje in je brievenbus waar hij het pakket aflevert.

Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Hier zijn enkele redenen voor:
  • Je pakket werd afgeleverd bij je buren. Check dus eerst bij hen of zij het pakket in ontvangst hebben genomen. De bezorger steekt een briefje in je brievenbus waar hij het pakket aflevert.
  • Het pakket werd naar een PostNL-afhaalpunt gebracht. Ook hier zal de bezorger een briefje in je brievenbus steken bij welk afhaalpunt je pakket werd afgeleverd.
  • Je pakket werd automatisch teruggezonden naar de verzender, LOODS 3. Dat kan gebeuren doordat je pakket onderweg beschadigd raakte. Indien dat zo is, zie je bij het openen van je Track & Trace ‘Pakket verzonden naar afzender’ staan. Onze klantenservice zal contact met je opnemen en je de keuze geven tussen een nieuw pakket of een terugbetaling van het aankoopbedrag. De terugbetaling kan enkele dagen duren.
Zijn bovenstaande redenen niet voor je van toepassing? Neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.

Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

Ja. Zodra je een bestelling plaatst, krijg je van ons een e-mail. In deze e-mail zit een Track & Trace. Dankzij deze Track & Trace kan je je pakket online volgen. Klik op de code die zich in de e-mail bevindt. Via deze code zie je waar je pakket zich bevindt en wanneer het bij je geleverd wordt.
https://www.postnl.be/ontvangen/track-and-trace/volg-pakket/

Door wie wordt mijn pakket bezorgd?

PostNL is verantwoordelijk voor de levering van je pakket.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Bij LOODS 3 is er slechts één bezorgoptie: thuislevering. Voor de levering van je pakket rekenen wij een vaste kost van 2.99 euro aan.

Levert LOODS 3 ook in het buitenland?

Ja. Bij je bestelling kan je aanduiden of je het pakket in België of in Nederland wil laten bezorgen. Woon je niet in één van deze landen, maar wil je toch een bestelling plaatsen? Neem dan contact op met onze klantendienst. Wij versturen je pakket ook naar andere landen, maar hier zal een grotere verzendkost aan verbonden zijn.

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Ja. Je betaalt voor de verzending een vast bedrag van 2.99 euro.

Retourneren & annuleren

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Neen, in principe niet. Neem hoe dan ook contact op met onze klantendienst. Indien je bestelling nog niet is verzonden, helpen we je verder met eventuele problemen of aanpassingen. Indien je pakket al onderweg is naar jou, zal je het pakket bij levering moeten weigeren. Het aankoopbedrag wordt na een aantal dagen terug op je rekening gestort.

Ik heb per ongeluk een artikel meerdere keren besteld. Wat moet ik nu?

Neem contact op met onze klantendienst. Indien je bestelling nog niet werd verwerkt, verzenden we één van de twee artikelen niet. Als je bestelling wel al werd verwerkt, heb je keuze uit twee opties:
  • Weiger je pakket bij ontvangst. Indien beide artikelen in één doos zitten zal de inhoud van de volledige doos naar ons terugkomen. Plaats een nieuwe bestelling indien je één van de twee artikelen toch wenst te ontvangen. Zie: ‘Wat gebeurt er als ik mijn pakket weiger?’
  • Retourneer één van de twee artikelen. Je kan steeds een deel van je bestelling terugsturen, maar hier zijn ook voorwaarden aan verbonden. Zie: ‘Wat zijn de retourvoorwaarden?’.

Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen?

Je mag je artikel tot 14 dagen na bezorging retoursturen.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Als je je artikelen wil terugsturen dan moeten die aan volgende voorwaarden voldoen:
  • Het artikel mag niet langer dan 14 dagen na bezorging geretourneerd worden.
  • Hygiëne producten zoals tandenborstels, flosdraad, scheermesjes, enz. accepteren we nooit na opening van de verpakking.
  • Artikelen mogen niet gebruikt zijn. Het artikel mag dus geen gebruikssporen bevatten.
  • Het artikel moet je in een onbeschadigde en (in mate van het mogelijke) in originele verpakking terugsturen.

Waar kan ik mijn retourzegel vinden?

Neem contact op met onze klantendienst. Zij sturen je een retourzegel op zodat je je artikel(en) terug kan sturen. Let op! Van zodra het pakket bij ons terugkomt, controleren wij of het aan onze retourvoorwaarden voldoet. Zie: ‘Wat zijn de retourvoorwaarden?’ Is dit niet het geval? Dan garanderen wij niet dat het bedrag van het pakket wordt terugbetaald. 

Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?

Ja, zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken. Als je de originele verpakking niet meer in huis hebt, bekijken we de staat van het teruggestuurde artikel. Aan de hand daarvan bepalen we wat de waardevermindering is voor je terugbetaling.

Hoe stuur ik een pakket retour?

1. Stop het ongebruikte en onbeschadigde product in de originele verpakking, indien mogelijk.
2. Download het retourformulier en vul alle verplichte gegevens in. Heb je geen printer? Schrijf de verplichte gegevens dan op een blad.
3. Verpak het artikel en het retourformulier samen in een geschikte doos.
4. Vermeld het retouradres (deze vind je op het retourformulier) op het pakket of maak een verzendlabel aan met dit adres bij een vervoerder naar keuze.
5. Ga naar de vervoerder en geef het pakket af, de bezorgkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Let op: voor het retourneren van grote en/of zware producten die niet met DHL, DPD of PostNL verstuurd zijn, dient een afspraak gemaakt te worden. Neem dan contact op met ons via het contactformulier.

Kan ik mijn pakket in de fysieke winkels retourneren?

Neen, dit is niet mogelijk. Retourneren gaat enkel via bovenstaande manier. Lees het advies onder: "Hoe stuur ik een pakket retour?".

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Ja. Indien je als klant je product wil terugsturen, betaal jij de kosten zelf.

Wat gebeurt er als ik mijn pakket weiger bij levering?

Als je je pakket weigert bij ontvangst, betalen we je het aankoopbedrag automatisch terug. De terugbetaling kan enkele dagen duren.

Ik heb een beschadigd of incompleet product ontvangen. Wat nu?

Wat vervelend! Neem in dit geval contact op met onze klantendienst. Als je artikel beschadigd is, voeg dan ook foto’s toe. We zoeken samen naar een gepaste oplossing.

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen. Wat nu?

Oei, dat is niet de bedoeling. Neem contact op met onze klantendienst. Je kan ons bereiken op het mailadres: hallo@wooners.be of stuur ons een berichtje in de chat!